دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1401 - 10:27
به همت یک شرکت دانش بنیان؛

سیستم پایش الکترونیکی مصرف انرژی به کمک کاهش مصرف آب آمد 

سیستم پایش الکترونیکی مصرف انرژی به کمک کاهش مصرف آب آمد 
با نصب دستگاه پایش الکترونیکی مصرف انرژی در ساختمان ها، مصرف آب از ۱۷ تا ۴۳ درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر : 829353

مهدی مراغه‌ای مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره دستگاه پایش الکترونیکی مصرف انرژی گفت: نصب سیستم پایش الکترونیکی مصرف انرژی از سه واحد تا ۵، ۱۰، ۵۰۰، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ واحدی تجاری در کشور طراحی شده است که ساکنان درساختمان‌ها بتوانند به اندازه مصرف، قبوض خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ سال است که تجهیزاتی را همچون سیستم پایش الکترونیکی درساختمان‌هایشان نصب کرده اند تا میزان مصرف آب، برق و گاز کاهش پیدا کند، اظهارکرد: ویژگی اصلی این سیستم، پایش همزمان میزان مصرف آب، گاز، برق، سرمایش، گرمایش، دما، رطوبت، آمپر، ولتاژ، نشتی و خیسی است.
 
مراغه‌ای اضافه کرد: در ایران از حدود ۱۱ سال گذشته قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کرد که این مهم منجر به تفکیک مصرف انرژی در بین ساختمان‌های بیش از دو واحد شد. این در حالی است که قبل از قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل گرانی حامل‌های انرژی، کسی به فکر نصب تجهیزات هوشمند نبود.

وی درباره صادرات این محصول به دیگر قاره‌های جهان گفت: هزینه خرید این محصول ۷۰ درصد ارزان تر از نمونه‌های مشابه خارجی است. محصول ما در داخل کشور رقیبی ندارد به طوری که سایر کشور‌ها نیز از محصول ما بسیار استقبال کرده اند.

 مدیرعامل این شرکت دانش بنیان هدف از راه اندازی این محصول را کمک به کاهش مصرف آب، گاز و برق در کشور، جلوگیری از خشکسالی، کمک به افزایش کیفیت و تولید محصولات با تکنولوژی بالا عنوان کرد و گفت: موثرترین راه برای حفظ منابع آب و انرژی و حفظ محیط زیست، بهره برداری از منابع موجود به شکل صحیح است که کاربرد اصلی این محصول، اقدام به انتقال دانش فنی تولید انرژی است. 

وی در مورد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سوی مسولان ذیربط، اظهارکرد: انتظار می‌رود از شرکت‌هایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، حمایت شود. چرا که این حمایت‌های مالی و غیر مالی کمک بزرگی به این شرکت‌ها در جهت تحقق و توسعه محصولات است و باری از مشکلات این قشر از جامعه را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته